Höst höst höst! (Och "Drack vatten från håret – överlevde") Vad nu?

Ja fasen i att, idag var det en höstig dag. Moln här och där, lite lagom med regn och så luktade det gott. Så yepp det blev att ta en rund liten boll och skutta iväg till närmsta gräsbelagda yta och sparka som en idiot. Kändes bra...

Såg Inglorious Bastards igår och den var ungefär som jag hade väntat mig, förrutom att det emellanåt var lite för mycket snack och för lite dödande av nazister. Men bra var det och jag tycker alla borde se den. Nästa film jag vill se är den där om tjejen som tjuvrökte i bilen och så verkar bröllopsfotografen bra!

Och jo just det ja, på min mobil så finns det en masa olika applikationer eller vad det heter, en av dom är en nyhetsapplikation, man väljer själv vilka man ska ha, och just nu har jag valt en "aftonbladet senaste nytt" eller något liknande heter den, den visar de senaste nyheterna, hur enkelt som helst! Iallafall i förrgår stod det nog det dummaste jag varit med om, kom att tänka på det nu. Är ni med? Här kommer det...  (Ni får förställa er att det är med ganska små bokstäver med!) .... "Drack vatten från håret, överlevde"!(?!?!?!) Sådär bara?! Drack vatten från håret, överlevde. Noooo waaaaay. Ska man börja oroa sig för att få in vattnet som rinner ner från håret i munnen när man duschar numera, då, t ex? Eller vad skulle jag tro när det stod så? Det är inte lätt att leva med alla dessa faror överallt. Nu snurrade ju ens tankar hej vilt om vad det kan handla om, så jo jag blev så till mig så jag hann inte ens klicka in på nyheten. Jag rusade direkt in på toaletten och rakade av mig allt hår, för att inte kunna få in något vatten i munnen från håret, och inte överleva! För som det framstod så bra och tydligt i rubrken så finns det ju en uppenbar risk med hår OCH vatten!

Senare samma dag fast några timmar senare så skickade min granne robert en länk med nyheten för jag hade berättat om denna OTROLIGT oroväckande rubriken och det var tydligne mycker mer än just hår, vatten och direkt dödlig fara det handlade om.  Drack vatten från håretöverlevde | Nyheter | Aftonbladet som tur är så är rubriken sen lite bättre på aftonbladets hemsida, men fortfarande så står det lika dumt längst upp på fönstrets och flikens namn.  Hur som helst, det visade sig att det var en tanta som hade varit riktigt envis. You go girl!


En bild ur ikeas nya katalog på en hemsk soffa, dock en fin tavla som hänger över. (titta noga då)

Kommentarer
Postat av: Mac

fina bilden :)

2009-09-23 @ 22:28:47
Postat av: Anonym

Didde & the abby road gang

2009-09-23 @ 22:29:08
Postat av: Tina S

svettas med dig och drick från ditt hår sedan ;)

2009-09-25 @ 10:07:45
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Didde

haha? Du är ju knasig tina!

2009-09-26 @ 10:43:16
URL: http://donetdidde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0