kinderägg och forntida sjukdomar.

Jag har insett att jag har mina begränsningar. T ex att rulla ur sängen vid 04:30 på morgonen. Det här är inte, ok! Men men, vad gör man inte för att fjäska för ett par människor ute i en fabrik i skogen. Det är iallafall mysigt att åka bil när det är mörkt! Har också kommit underfull med att man får ut mycket genom att vara med mig. Jag är som ett kinderägg, full av överraskningar och fördomar!
Har snappat upp lite historia på radio också, och tydligen så kunde man helt teoretiskt ringa och sjukanmäla sig för att vara praktikant i pastejköket fram till 1978-1979! Att vara bög eller flata var som att gå runt med en influensa kanske? Det var iallafall en sjukdom fram tills slutet på 70-talet, sa dom.
"Nä du herr Krösus jag kan inte jobba idag, jag har en släng av bögfeber."
"Ja för bövelen, stanna hemma du så du inte kommer och smittar oss andra!"
Kan det kanske ha varit så en sjukanmälan lät på den tiden? Var det aktuellt för Jonas Gadell och Alexander Bard att sjukpensinera sig då? Fick dom ut sjukersättning? Fanns det ens sjukersättning på den tiden? Var det karrensdagar då med? Är detta onödiga funderingar...?! Imorgon ska jag googla på det. Då vet jag om det är bra eller dåliga frågor.

Kommentarer
Postat av: Nina

ja du det där va många frågor på en gång. kan nog inte svara på en enda. men skriv om dina svar du hitta på google vettja ;)

men en sak är ju klart, du ska rulla ur sängen 04.30 o fjäska så du får jobb där sen :)

2009-10-22 @ 13:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0