Galet

Saken är den här, att nu sitter/ligger jag i soffan igen, med mina tofflor på mig. Arbetslös givetvis, och uttråkad. Sedan januari i år har jag till större delen spenderat mina dagar i denna position. Halvliggandes med tangentbordet i knäet och ögonen stirrandes in i skärmen. Känns nästan som att jag har bemästrat denna delen av livet. Undra om det finns något mer där ute? Bakom den stora bruna dörren som ibland kräks reklam och som folk ibland vågar sig genom för att att störa min fokus på skärmen. Den senaste tiden har varit annorlunda, den har brutit mina rutiner. För min soffa har varit hemsökt av ett ting. Flera timmar varje morgon har jag fått sitta och vänta på att detta ting ska vakna så jag ha kunnat inta min välutvecklade position med tangentbordet i knäet och stadigt fokuserande in i skärmen. Men men, jag har lärt mig att leva runt det. Stirrat lite ut genom fönstret på allt som hänt där ute, märkte att träden ändrat färg, vilket var oroväckande, sen när blir träd röda? Är det kanske något reklamjippo av de röda partierna? Dock tror jag att det hade sett dumt ut om träden varit blåa istället.

Jupiter One – Countdown [Designer Drugs Remix] - Remix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0