Den där dagen på månaden.

Ja nu är det den där dagen på månaden som gör en bitter, dagen som ger en klump i magen, dagen med bultade D. Dagen, dagen, dagen då man ska bränna pengarna som man aldrig får roa sig med. Dags att betala räkningarna! Med tunga armar, svackande blick, tjock tunga, lite lätt illamående och analklåda loggar man in på Swedbanks hemsida med den lilla dosan, många siffror som gör mig matt. Ohja se där: jag har pengar på kontot, tänk vad mycket skoj jag ska kunna ha det nu! OH nej, just det ja, de pengarna kommer jag inte få roa mig med, för jag ska betala hyran, telefon, ingernet och dylikt. Just det ja! NEJ ingen glädje, ingen kärlek! Bara utgifter! Era as, fascister! Ta inte mina pengar, ta någon annans! Lämna mig inte att dö här ensam i min soffa utan pengar! Jag förtjänar inte detta. Vart finns robin hood när man behöver honom?!

Kommentarer
Postat av: itti

Robin försvann för länge sedan, jag skyller på staten.



Den där säkerhetsdosan känner man till, har idag beställt ett batteri då det tagit slut. Så jag är lite busig och väntar med räkningarna.

2009-05-22 @ 12:48:35
URL: http://ittilogik.blogg.se/
Postat av: Didde

Men du är väl medveten om att man inte får byta batteri själv? :O Det ska mna göra nere på banken! Har jag hört iallafall...

2009-05-22 @ 13:52:04
URL: http://donetdidde.blogg.se/
Postat av: itti

Det beror på vilken säkerhetsdosa man har. Vissa ska man byta själv, vissa ska man lämna in för att få en ny. Det har jag läst faktiskt! (Stolt) : D

2009-05-22 @ 15:03:54
URL: http://ittilogik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0